נוהל הזמנה וביצוע יעוץ למטופל במחלקות אשפוז ובמלר"ד

  • ככלל, ייעוץ ע"י רופא.ה מומחה.ית יתבצע ליד מיטת המטופל.ת לאחר שהיועץ.ת עיין.ה ברשומה של המטופל.ת, שוחח.ה איתו ובדק.ה אותו.
    כאשר מטפל נותן הייעוץ יבקר את החולה במחלקה, הוא ילווה ע"י רופא.ה (במקרה של ייעוץ מקצועות הבריאות – אח.ות) המכיר.ה את המטופל.ת.
    הרופא.ה יסייע/תסייע ככל שיידרש.
    – תיעוד – בסיום הייעוץ יתעד היועץ במערכת הממוחשבת.
 
  • תנאים בהם ניתן לבצע ייעוץ ללא נוכחות יועץ.ת:
        – מצב המטופל.ת אינו מאפשר המתנה להתייעצות מסודרת בנוכחות יועץ.
        – התייעצות עם מומחה מאגף הדימות, המכון לפתולוגיה ואגף המעבדות.
        – התייעצות עם כונן כאשר הכונן סבור עפ"י הפרטים שתוארו לו, כי אין צורך בהגעתו לבית החולים.
– ייעוץ חוזר כאשר מצב המטופל.ת לא השתנה מהותית בהשוואה למצבו בעת הייעוץ הראשון ומזמין הייעוץ מאשר בכתב כי אין צורך בבדיקת המטופל.ת.
        – תיעוד – המטפל.ת מבקש הייעוץ ימסור את המידע על המטופל.ת ע"פ מודל ISBAR, יתעד ברשומה את הסיבה להתייעצות טלפונית ואת תוכן הייעוץ שהתקבל (כולל שם היועץ.ת            והתפקיד), ויחזור בקול רם על הכתוב (READ BACK).

*הנוהל המלא נמצא במערכת הקליקר